Noba Consulting mener det ikke er vits å gjøre noe halvveis. Derfor går de all in i å bli eksperter på programvarene sine, optimalisere flyten og minske friksjon i kundeforholdet – alt for å kunne gi kundene en konkurransedyktig pris.
Noba Consulting AS startet i 2016 med mål om å være et heldigitalt regnskapsbyrå som tar imot kunder nasjonalt. I dag har bedriften 15 faste ansatte og 250 kunder over hele landet.
Medgründer og partner Oddbjørn Gustavsen forteller at de aller fleste kundene så langt har kommet organisk.
– Vi får mest kunder av at eksisterende kunder anbefaler oss videre, men mange velger oss også fordi vi har en gjennomsiktig fastpris, sier han.
Gjennom en priskalkulator kan Oddbjørn gi bedrifter en fast månedspris allerede før de velger å bli kunde.
Valgte Conta for å tilby et lavprisprodukt til kundene
Noba Consulting er regnskapspartner med Conta, noe som gjør at de kan tilby kundene sine et av de rimeligste regnskapssystemene på markedet.
– Jeg har erfaring fra Conta siden 2011-2012, men når regnskap, bankintegrasjon og lønnsmodulen kom ble det mer komplett, og er nå et fint tilbud for alle som ikke ønsker å betale like mye. Andre skybaserte systemer kan fort bli dyre, og Conta fyller tomrommet mellom de som fører regnskap i Excel og de som trenger et avansert system. Det passer godt til vårt sortiment, sier Gustavsen.
Det er omtrent halvparten av kundene deres som fører regnskapet selv og bruker regnskapsfører som en controller. Her kan kundene som bruker Conta spare noen kroner:
– Conta er enkelt for de som vil føre selv og la oss kontrollere. Det er lett å skjønne hvordan man skal lage faktura og bokføre, derfor fungerer det greit at kunder vil føre selv når de får det til. Det er enkelt og kostnadsbesparende for dem, samtidig som de kommer nærmere regnskapet og kjenner det fort igjen.
Videre kan regnskapsfører kontrollere, sende inn lovpålagte oppgaver og finne svar på det kunden lurer på.
Noba Consulting AS
- Ble etablert i 2016 og holder til i Ulefoss.
- Regnskapsbyrået har 15 ansatte i Norge og Filippinene.
- Noba Consulting eies av Soly Group, som også har startet SolyPark – et kontorfellesskap for gründere og bedrifter i oppstartsfasen, og hvor Noba Consulting selv har kontorer.
Tidsforskjell effektiviserer arbeidsflyten
Det er ikke bare valg av regnskapsprogram som gjør at Noba Consulting kan ha en lavere fastpris enn mange andre byråer. Oddbjørn trekker blant annet frem at de både har lavere husleie og lønnsnivå fordi de er basert utenfor de større byene i Norge, nærmere bestemt Ulefoss.
I tillegg har de en avdeling i Filippinene.
– Vi har bygget opp avdelingen på Filippinene siden 2016. Regnskapsførerene der jobber mye med norske regnskap og har blitt gode til det, forteller Oddbjørn.
Tidsforskjellen på sju timer gjør at arbeidsflyten blir enda mer effektiv.
– Når oppdragsansvarlig i Norge kommer på jobb, har regnskapsførerne på Filippinene allerede vært på jobb i seks timer. Det er alltid noe som ligger klart slik at de autoriserte kan kontrollere og sende inn. Den flyten skiller oss fra andre.
Får flere kunder som regnskapspartner
Partnere i Conta får muligheten til å bli eksponert for potensielle kunder gjennom Conta sin «Finn regnskapsfører»-side og Regnskapsklinikken.no.
Det å bli partner var en naturlig avgjørelse for Noba Consulting da de bestemte seg for å ta i bruk Conta sine systemer. Oddbjørn liker nemlig ikke å gjøre noe halvveis.
– Hvis man ikke går «all inn», er det ikke vits. Vi er gode i de tinga vi holder på med, og vil bli gode i Conta også. Det å bli partner var en viktig del av det, forteller han.
– Vi får også mulighet til å få flere kunder gjennom Regnskapsklinikken. Det er en måte å bli raskt gode på Conta.
Over 80 000 norske bedrifter bruker allerede Conta. Oddbjørn mener partnerstempelet er en viktig del for å tiltrekke seg kundemassen som allerede har valgt hvilket system de vil bruke.
– Hvis kunder har valgt Conta, velger de heller en regnskapsfører som har satset på det systemet.
Vil regnskapsbyrået ditt bli partner med Conta? Ta kontakt på [email protected] eller fyll ut skjemaet: