Visste du at hvis du sender fakturaer direkte fra Conta Faktura via e-post, kan du faktisk sjekke om den kom frem til kunden?
Under menyfanen «Rapporter» og menypunktet «Sendehistorikk» får du opp en liste over alle sendte e-poster.
Visste du at du kan sende både EHF-faktura og eFaktura i Conta? EHF sendes til bedrifter og dukker opp i regnskapsprogrammet. eFaktura sendes til privatpersoner og dukker opp i nettbanken/Vipps. Det er enkel, sikker og papirløs fakturering!
Står «levert» hvis den kom frem
E-posthistorikken fungerer som en kontroll for deg i tilfelle du lurer på om fakturaen ble sendt riktig, og om den havnet der den skulle.
Hvis det likevel står «levert» i statusfeltet og kunden sier de ikke har mottatt e-posten, ligger problemet hos mottakeren. Da kan du be kunden om å sjekke spamfilteret.
Hvis e-posten ikke finnes i spamfilteret, be kunden om å kontakte sin leverandør av e-posttjenester.
Lett å sjekke
Gjør det gjerne til en rutine å sjekke historikken med jevne mellomrom. Du kan også søke etter e-postadresser eller emnefelt hvis du leter etter en spesifikk faktura du har sendt, for eksempel hvis en kunde sier de ikke har mottatt den.
Se prisen for å sende fakturaer på e-post rett fra systemet.
Merk at med Standard og Smart kan du sende ubegrenset med fakturaer uten å betale noe ekstra.