Nå kan du betale regninger med Conta uten å måtte logge inn i nettbanken til bedriften din.
Endelig lanserer vi bankintegrasjon i Conta! Det betyr at du kan betale fakturaene dine samtidig som du bokfører dem i regnskapsprogrammet. På fagspråket kalles det remittering.
Prosessen er ganske lik som når du betaler regninger i nettbanken, bortsett fra at slipper det å faktisk logge inn i nettbanken.
Du kan aktivere tjenesten neste gang du bokfører et kjøp. Under «Betaling» velger du «Betal med Conta».
Du kan også aktivere tjenesten under INNSTILLINGER > MINE KJØP.
Første gangen du tar i bruk tjenesten, må du bekrefte identiteten din med BankID og signere en avtale med banktjenestepartneren vår.
Du kan legge til opptil ti betalinger til godkjenning i Conta. Når du godkjenner betalingene må du bekrefte med BankID, og så går de automatisk ut fra kontoen du har valgt på forfallsdatoen. Så enkelt er det!
Slik bruker du integrasjonen, steg for steg.
Hvem kan bruke bankintegrasjonen?
For å kunne betale regninger i Conta må du ha et aksjeselskap eller et enkeltpersonforetak som er registrert i Foretaksregisteret.
Bankintegrasjon er tilgjengelig for bedrifter med bedriftkonto i de aller fleste norske banker. Se fullstendig liste og søk etter banken din.
Tjenesten koster 59 kr/mnd. eks. mva.
Logg inn og aktiver tjenestenOpprett bruker i Conta