Conta kombinerer EHF, bankintegrasjon og AI for å gjøre regnskapsføring og betaling av regninger til en lek. Tilgjengelig allerede nå!
Her i Conta tenker vi alltid på hvordan vi kan gjøre daglige gjøremål enklere for folk som driver egen bedrift, og nå introduserer vi en løsning som for alvor kan spare deg for tid når du skal betale regninger.
Conta har lenge hatt støtte for EHF-formatet, som er en internasjonal standard for fakturering mellom bedrifter. Men å registrere og betale dem én om gangen tok fremdeles mye tid, og derfor tilbyr vi nå bokføring og betaling av flere EHF-er samtidig.
Slik fungerer det
Denne nye måten å registrere regninger i regnskapet er mulig fordi vi kombinerer flere av fokusområdene Conta har har jobbet med de siste årene: EHF, AI-bokføring og integrasjon med banken.
På EHF-siden når du er logget inn i Conta kan du nå se en liste over alle EHF-ene du har mottatt, og derfra huke av de som du vil bokføre og sende direkte til betalingsgodkjenning.
Vi bruker vår egenutviklede AI «Kaia» til å foreslå riktig regnskapskonto og MVA-kode for hver enkelt EHF.
AI-en har «trent» på gjenkjenning av tusenvis av fakturaer og kan med høy grad av sannsynlighet komme med forslag til bokføring, selv om du også selvfølgelig manuelt kan overstyre bokføringsdetaljene på hver faktura.
Om AI-en Kaia skulle være usikker på noe, er det dermed en enkel sak å korrigere bokføringen selv. Det er alltid du som sitter i førersetet, til syvende og sist.
Fungerer enda bedre med bankintegrasjon
Når fakturaene er sendt til godkjenning er det bare å legge dem til betaling, og vips så er både bokføring og betaling ute av veien.
Selv bedrifter som ikke har aktivert bankintegrasjon ennå kan benytte seg av denne måten å registrere EHF-fakturaer på.
Den eneste forskjellen er at du må inn på hvert bilag i etterkant for å registrere at fakturaen er betalt, eventuelt kan du legge inn en forfallsdato i nettbanken og skrive samme forfallsdato i regnskapet.
Vi anbefaler derfor på det sterkeste å koble Conta til bankkontoene dine for å se hvor mye tid du kan spare på det som for mange er et ukentlig eller til og med daglig gjøremål.
Prøv denne nye måten å registrere EHF-fakturaer på allerede neste gang du har mottatt en eller flere regninger. Hvis du vil være forberedt før neste fakturaen du mottar, kan du allerede nå aktivere bankintegrasjon for å dra full nytte av alle fordelene med den nye funksjonaliteten.
God regnskapsføring!